Apă în mașină

La o mașină mai veche cu trapă, problema legată de apă în mașină nu este tocmai un lucru ieșit din comun. Neplăcerile încep cu pete pe plafonul mașinii sau în cazurile și mai neplăcute cantitatea de apă care intră în mașină poate să crească considerabil în funcție de natura defecțiunii.

apă în mașină

Pe mine m-a îngrijorat tapițeria udă, spre norocul meu doar tapițeria de pe plafon era udă, și imediat cum am putut am trecut la acțiune. Având o Skoda, bineînțeles că am întrebat prima dată pe un forum dedicat deținătorilor de autoturisme din gama VAG. M-am consultat și cu doi colegi de la locul de muncă, uitându-ne împreună la petele de pe plafonul interiorului mașinii.

Am constatat că apa nu avea cum să intre prin geamul lateral, nefiind lăsată deschisă peste noapte și nici chederul de pe geamuri nu era uzat încă. Singura sursă prin care putea să intre apa în interiorul mașinii, fiind trapa. La aceeași concluzie a ajuns și mecanicul auto care mi-a schimbat consumabilele după cumpărarea mașinii.

De ce intră apa în mașină prin chederul de la trapă?

Chiar și la o mașină nouă este un lucru normal ca apa de ploaie să scurgă prin trapă (nu în mașină!), a se înțelege în vasul de colectare al apei de sub trapă și apoi evacuându-se prin tubul de canalizare, acesta nefiind 100% etanș cu caroseria mașinii. Pentru asemenea situații, mașinile cu trapă sunt echipate cu un sistem de canalizare (tub) al apei. Un exemplu:

tub canalizare trapă

La o mașină mai veche e posibil să ne confruntăm cu chederul uzat și volumul de apă care intră în tubul de canalizare crește semnificativ. Iată un exemplu:

cheder mașină mâncat

Sugestiile primite

Și astea nu le scot în evidență ca pe niște reproșuri ulterioare. Rog să se interpreteze în mod constructiv!

  • să schimb chederul de pe trapă, fiind uzat pe o parte (de pe un forum)
  • să reglez închiderea trapei, căci parcă nu închide etanș 100% (de pe un alt forum)
  • să sigilez trapa cu silion și să n-o mai folosesc (primul meu mecanic auto)

Inițial schimbatul chederului mi s-a părut o idee bună, dar după cum am scris și mai sus, o mașină cu trapă trebuie neapărat (în mod normal) să aibă și tub de canalizare. Reglarea închiderii trapei mi s-a părut din aceeași categorie cu schimbatul chederului trapei. Apa ori nu are voie să intre în vasul de sub trapă și atunci se ține cont de ambele recomandări, ori poate să intre în vasul trapei și atunci căutăm să vedem care este problema mai departe.

Sigilarea trapei cu silicon mi-a revoltat un pic suflețelul de maximalist și am zis că voi face tot posibilul să rezolv problema prin altă cale și doar dacă n-o să existe altă cale de izbândă, atunci într-un final nefericit sigilăm și trapa. Dacă îmi amintesc eu bine, a fost de fapt prima sugestie cel puțin stranie a primului meu mecanic auto. Personal mi s-a părut revoltător, pentru că mă așteptam la o soluție mai profi.

Soluția pentru reparerea scurgerii de apă în mașină

Se referă la cazurile în care apa intră în interiorul mașinii prin trapă. O recomand pe mașinile din grupul VAG, dar în general ar trebui să se preteze pe orice altă mașină. De preferat ca înaintea începerii lucrării să se studieze un pic manualul de utilizare al mașinii. Pentru efectuarea manoperei ajunge să avem în dotare sculele uzuale ce se regăsesc în micul atelier al oricărui meșter amator (fără acte nu ne considerăm profesioniști).

Pasul 1

apă în mașină - scoatere elemente

Se dă jos un pic tapițeria în zona pătată. Pentru acest lucru va trebui să demontăm mai multe elemente interioare ale caroseriei din zona afectată cu pete de apă, dar urmărind manualul de service (manualul de utilizare) al unei mașini și cu puțină răbdare și îndemânare, chiar și un amator poate să ducă la bun sfârșit această manoperă.

Pasul 2

decuplare tub trapă mașină

Se cuplează tubul de canalizare în mufa ei (click pe imaginea de mai sus). Practic prin decuplarea respectivă în timp s-au adunat tot felul de mizerii intrate prin vasul trapei. În asemenea cazuri se curăță mizeria între tapițerie și caroserie.

Pasul 3

Montaj elemente interioare ale caroseriei. Toate în ordinea inversă demontării.

Pasul 4

testarea canalizării trapei mașinii

Se testează scurgerea apei prin tubul de canalizare.

Pasul 5

curățare tapițerie mașină

Se curăță tapițeria cu o spumă dedicată întreținerii interioare (în special al tapițeriei) ale mașinii.

Situația de mai sus, legată de apă în mașină, face parte din categoria problemelor care se pot repara și acasă în curte sau garaj, nefiind neapărată nevoie de utilizarea unor servicii oferite de către un service auto autorizat ori atelierul vreunui mecanic auto. Sigur că sugestia de mai sus este doar o opțiune. Rămâne la alegerea fiecăruia și acela va fi cea mai bună soluție pentru fiecare în parte.

Împărtășește bucuria
  •  
This entry was posted in Tutoriale and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to Apă în mașină

  1. Mihai says:

    Iti multumesc din suflet

  2. madalina says:

    Buna ziua,
    ma confrunt cu aceeasi problema la masina mea.
    fix acelasi lucru mi-a recomandat si mie mesterul… sa punem silicon.
    drept pentru care, imi puteti recomanda va rog, service-ul la care ati realizat aceasta lucrare?

    Multumesc tare mult!
    o zi buna,
    madalina

    • Meșter Auto says:

      L-am reparat de unul singur, așa cum am descris în postarea de mai sus. Scuze pentru întârziere. Am să încerc să iau legătura cu Dvs. și poate am să pot oferi sfaturi în cazul în care nu ați reușit încă să remediați problema.

  3. Calota Gheorghe says:

    Nu am inteles mare lucru de aici! Problema e la trapa si la chederul trapei care nu inchide trapa asa cum trebuie si nu la furtune! E foarte putin probabil ca furtunul sa se decupleze de la locul sau asa cum se prezinta aici! Dati sfaturi concrete si nu aberatii! La mine furtunele sunt ok, la locul lor, nu sunt infundate si tot imi intra apa in masina

    • Meșter Auto says:

      Am înțeles că nu ați priceput mare lucru de aici. Din fericire alții au reușit să înțeleagă.

      Între cheder mereu o să intre apă, chiar și la o mașină mai nouă. De aia există acele furtune care să conducă apa. La o mașină veche, așa cum este și a mea, s-a decuplat furtunul de la locul său. Nu știu de ce aș minți?

      Am dat sfaturi concrete bazate pe o defecțiune concretă. Sincer pe baza atitudinii nu mă interesează problema Dvs. și sincer nu cred că acest site este pentru cei care pricep cu greu sau sunt nervoși, nu sunt în stare să poarte o conversație adecvată, etc. Numai bine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *