Glumele cu „Spală-mă”

Întreținerea mașinii poate să atingă culmi deosebite la care puteți considera o operă de artă să aveți grijă de ea. Scott Wade, un artist din SUA, a ales cu grijă o altă direcție.

Spală-mă!

Știți mesajele acelea pe care le regăsim pe cele mai murdare mașini? Ei bine, Scott Wade a elaborat un mesaj mult mai subtil, pe care probabil că proprietarii mașinilor au învățat să o aprecieze. Nu se știe încă dacă aprecierile lor se leagă de creșterea atenției spre o mai bună întreținere a mașinilor lor sau intenționat vor lăsa mașinile murdare, ca să mai primească pe gratis un nou mesaj „spală-mă” în stilul artistului.


Artă și pricepere

SPALĂ-MĂ - EinsteinNu știm dacă artistul a lucrat intenționat pe lunetele mașinilor (în mare parte …) și nu pe suprafețele vopsite și lăcuite, dar cu siguranță că o catalogăm ca un detaliu extrem de important.

Imaginați-vă că dețineți o mașină nouă sau lucioasă (adică întreținut corespunzător), pe care se depune un strat de praf și încercați să apăsați cu degetul ori chiar să scrieți cu degetul în praf. Oare veți provoca microzgârieturi pe suprafața lacului vopselei sau nu?

Șansele să provocați microzgârieturi sunt destul de mari, în schimb provocarea altor daune precum afectarea stratului de vopsea sunt destul de mici. Asta dacă pentru scris în praf vă folosiți doar de degete.

Cum eliminăm microzgârieturile provocate cu mesajele „spală-mă” de pe elementele vopsite ale mașinii?

Soluția este un polish de calitate sau ca să nu fim înțeleși greșit, mai degrabă un detailing adecvat. Multă lume înțelege greșit polishul, care ar însemna un singur strat de cremă ieftină cumpărată dintr-un supermarket. Problema acestor creme ieftine se leagă de durata lor scăzută, din cauză că nu rezistă la spălări și intemperiilor vremii.

Despre cum se efectuează un detailing de calitate, veți putea citi în articolele postate în categoria Detailing Auto, care se actualizează permanent, în termeni de episoade noi.

Ciobituri de la pietre pe capotă sau alt element al mașinii

Dacă elementul în cauză are ciobituri de la pietre, atunci cel mai indicat este să retușăm zonele cu pietriș. Un video care vă poate ajuta:

Ca și alternativă vă putem sugera să apelați la serviciile unui vopsitor bun. Prețul pe element se situează undeva la 300-350 lei. Vopsirea include și un strat nou de lac, iar elementul mașinii va arăta ca și nou. Apelarea la această soluție, nu necesită polish ulterior.

Colorimetria se execută după măsurarea laser cu fotospectometrul, acesta fiind o metodă ideală pentru reproducerea cu cea mai bună alternativă de nuanţare vis-a-vis de culoarea existentă pe autoturism. Fotospectrometrul este un analizor de culoare laser și are capacitatea de a identifica orice culoare de pe maşină, indiferent dacă a fost revopsită sau nu, reuşind să facă o distincţie clară între reparaţiile făcute în timp.

Nu vă recomandăm să vă bazați (ori vopsitorul) doar la ochi ori pe codul culorii mașinii din cartea tehnică, mai ales la o mașină mai veche cu ani buni de utilizare.

Cât costă un polish?

Polishurile se efectuează la spălătorii, service-uri auto și reprezentanțe, dar la fel de bine putem găsi și meseriași care se ocupă de așa ceva. Prețurile variază de la 200-300 ron și până la 700 ron. În general se cere ~70 ron / oră, acum depinde de pretenții. Un singur element al mașinii (cea cu „spală-mă”) cu siguranță că va costa și mai puțin.

Atenție! A nu se confunda cu un detailing complet, care poate să ajungă și la prețul de 3.000 ron, incluzând servicii precum tratament leatherique (~275 ron), detailing interior (~500 ron), curățare plafon (~100 ron), curățare instalație a/c (~50 ron), inspecție vopsea (~50 ron), decontaminare vopsea (~350 ron), polish (7 ore ~700 ron), ceruire (~500 ron), detailing motor (~100 ron), detailing jante (~400 ron).

Concluzia

În lipsa unui artist disponibil, se recomandă să păstrați mașina curată! Produsele de întreținere și curătare a autoturismelor sunt variate și la prețuri accesibile (link).

Sursă imagine: dirtycarart.com

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *