Mecanici auto – partea 1

Abordând subiectul mecanici auto, este important să înțelegem că ei nu sunt ținta negativă al acestui site, dar nici nu ne abținem să punctăm anumite adevăruri trăite pe pielea noastră. Suntem foarte siguri că există mecanici auto foarte buni, dar și mecanici auto mai puțin pregătiți. Categoria mai gravă de mecanici auto o reprezintă cei care sunt mai puțin politicoși și amabili.

Fiecare proprietar de mașină e liber să aleagă modul în care își repară defecțiunile apărute în timp pe autovehiculul lui, la fel și persoana sau persoanele care efectuează manopera. Ideal ar fi ca persoanele să fie profesioniști, dacă tot se apelează la serviciile unor mecanici auto. Noi vă recomandăm ca în cazul în care sunteți pasionați de mașini și vă place să lucrați pe mașină, lucrările mai simple să le efectuați singuri. E nevoie de curaj, răbdare, îndemânare, informare și nu în ultimul rând accesorii de atelier din categoria celor generale.

Cine sunt considerați mecanici auto buni?

Din privința noastră mecanicii auto sunt buni, indiferent că lucrează la un service auto sau au propriile lor afaceri, dacă:

  • au atestat/diplomă/licență de mecanic auto
  • au experiență practică cât mai mare
  • sunt profesioniști 100% (fără tertipuri, mișmașuri)
  • lucrează de parcă ar fi mașina lor
  • sunt capabili să estimeze corect o lucrare
  • sunt capabili să recunoască când nu știu ceva și își asumă parte din timpul necesar detectării sursei defecțiunii
  • dispun de bun simț
  • sunt amabili cu clienții
  • oferă garanție la manoperă
  • alte merite – lista se poate continua

mecanici auto

Bonus. În cazul acelor mecanici auto care sunt angajați la o echipă de Formula 1 sau o echipă dintr-un alt campionat cu mașini, foarte probabil vorbim despre mecanici auto foarte buni.

Cine sunt acei mecanici auto pe care este indicat să-i evităm?

  • cârpacii fără atestat (excluși excepțiile de la regulă)
  • cei care se enervează dacă îți permiți să elaborezi o părere diferită
  • cei care lucrează foarte prost
  • murdăresc tapițeria mașinii
  • zgârie aripele de la capotă în timpul lucrării
  • dau cu ciocanul în mașina ta de parcă ar lupta cu un balaur
  • nu sunt punctuali și te țin zeci de minute în șir să aștepți până îți preia mașina
  • n-au răbdarea să-ți explice ce fel de piese de schimb trebuie cumpărate
  • când explici simptomele mașinii, mai discută și cu alte persoane prezente la fața locului
  • cei care scot și pielea de pe tine când estimează valoarea manoperei
  • nu își asumă nici un fel de garanție
  • sunt bădărani de ți se face frică să le mai zici ceva
  • se consideră zei, atotștiutori și de neînlocuit

Ce fel de manopere putem să abordăm și singuri?

Următoarea listă reprezintă manopere efectuate de șoferi cu experiență redusă, dar livrate impecabil datorită interesului și a pasiunii.

  • schimbare filtru aer
  • schimbare filtru polen
  • schimbare casetofon auto
  • schimbare becuri
  • schimb ulei și filtru ulei (dacă aveți garajul echipat adecvat)
  • instalare cameră de bord
  • instalare modul închidere centralizată cu telecomandă
  • schimb huse scaune sau montaj huse pe scaune
  • defecțiuni electrice minore spre medii (*)
  • îndepărtarea zgârieturilor adunate ”prin parcări” și nu numai
  • repararea ciobiturilor de pe capota mașinii
  • detailing auto (**)
  • alte manopere simple spre medii – lista se poate complementa prin intermediul formularului de comentarii de pe această pagină

Când apelăm la serviciile mecanicilor auto?

Defecțiunile cu care este necesar să apelăm la un service sau un mecanic auto, sunt din categoria celor care necesită scule de atelier pe care din cauza prețului ridicat nu este indicat să le cumpărăm fiecare în parte. Investițiile respective nu s-ar amortiza în timp. De asemenea trebuie recunoscut că anumite manopere necesită nu doar documentare din pasiune, ci mai degrabă un bagaj de competențe profunde din materia mecanicii auto. De exemplu detectarea cauzei care provoacă o eroare de cod sau defecțiune în funcționarea corectă a mașinii, uneori poate fi banală și alteori poate să dea bătăi de cap serioase chiar și celor mai pregătiți mecanici auto.

  • schimb ulei și filtru ulei (dacă nu aveți garajul echipat adecvat)
  • schimb distribuție
  • schimb sonde lambda
  • reparație defecțiuni la motor
  • defecțiuni electrice complexe
  • montare anvelope
  • centrare roți
  • revizie generală înaintea ITP
  • vopsire element întreg sau toată caroseria
  • alte schimburi și reparații majore – lista se poate complementa prin intermediul formularului de comentarii de pe această pagină

Concluzie

Mecanica auto este o meserie foarte frumoasă care trebuie respectată. Acei mecanici auto care nu fac cinste și nu se ridică la culmile acestei meserii, din punctul nostru de vedere pot fi desconsiderați, criticați și evitați. Încercarea noastră legată de această temă este să aducem lumină asupra anumitor mulțumiri sau nemulțumiri trăite pe pielea noastră și a altora. Considerăm că nimeni nu e perfect și nici de neînlocuit (!!!), dar dacă există interes pentru progres continuu, atunci totul se află pe făgașul normal.

Până la urmă unora dintre noi mașina reprezintă a doua nevastă, chiar dacă doar la modul figurat și chiar dacă sună un pic ciudat. Prin urmare e dreptul fiecăruia să se aștepte la lucrări executate impecabil, fără zgârieturi, fără plastice rupte și tapițeria murdărită, dar cu motorul mașinii torcând frumos și nici urmă de cod de eroare. Mecanicul auto ideal și recomandat trebuie să devină ”amicul profi” care te ajută la greu și în care poți să ai încredere deplină. De-a lungul timpului am întâlnit mecanici auto cel puțin suspecți, dar și foarte corecți. Însă nu există mecanici auto perfecți, cum nici utilizatorul de mașină nu e perfect cu o mașină imperfectă. Totuși, cinste acelor mecanici auto care se dedică corect meseriei lor!

mecanici auto

(*) – este important capacitatea de a stabili nivelul complexității problemei și în caz de nesiguranță să nu vă apucați de lucru ca să evitați să faceți mai mult rău decât bine.

(**) – noi preferăm să efectuăm singuri detailingul pe mașinile noastre, chiar dacă investim mai mult timp și bani față de abordarea unei firme. Asta nu înseamnă că ar fi singura alegere corectă. Sunt unele firme sau PFA-uri care pe parcursul acestui jurnal vor fi evidențiați și de către noi.

Împărtășește bucuria
  •  
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *