Prejudecăți aiurea (și nu) în legătură cu radarele de la Poliția Rutieră

Exercițiu de imaginație – cum ar arăta un control în trafic a Serviciului de Poliţie Rutieră, în cazul ideal?

turometruO acțiune a controlului în trafic nu ține doar de anumite date din calendar, așa cum nu se rezumă doar la radare sau cel puțin nu ar trebui să se rezume, asta în urma observațiilor de simplu cetățean și șofer cu toate actele în regulă. Acțiunea de control se poate axa pe combaterea excesului de viteză și a consumului de băuturi alcoolice. Pentru cele două acțiuni primare e nevoie de autospeciale cu radar, mai nou doar de pistoale cu radar, și verificări cu etilotestul (filtre). În cazul filtrării traficului, bineînțeles că se pot verifica toate actele necesare, începând cu permisul de conducere, talonul autoturismului, RCA și altele.

După acest paragraf ați zice că ceara spaniolă nu trebuie reinventată! Ar mai fi și altceva?

Din păcate este! Poliția Rutieră este un aparat de control foarte puternic sau cel puțin așa ar trebui să fie. Dar dacă stăm să analizăm valoarea teoretică al acestui organ de stat și nivelul respectării codului rutier în trafic, probabil că ajungem la niște concluzii arătătoare de diferențe serioase. Asta în cazul în care nu suntem doar niște hăndrălăi, șmecheri la volan cu figuri artistice din filmele americane (și nu numai) sau alții cărora pur și simplu nu le pasă de lege.

Exemplu – în data de 13 martie 2015, ora 15:00, Poliția Rutieră din orașul „Exemplu”, va organiza o acțiune de control în trafic cu radarul pe o străduță mărginașă a orașului. O străduță lungă, dar nefigurând în arhiva accidentelor rutiere. Aici va trebui sa analizăm (pe scurt, dar se poate dezvolta prin comentarii sau la discuțiile cu prietenii sau cunoscuții) trei probleme majore.

1. Pândă vs. Prevenție

Nu este tot una să se stea la pândă pe o porțiune putin mai retrasă din oraș, convins că se vor prinde câțiva șoferi sau să se organizeze acțiuni de prevenție pe drumurile pe care se produc accidente frecvent. Stând la pândă, din punctul meu de vedere și în acest context, este japcă totală. Pentru așa ceva nu trebuie ca cineva să termine o academie!

Culmea este faptul că pânda nu se folosește acolo unde ar trebui folosit cu adevărat.

Exemple:

  • intersecțiile drumurilor secundare cu cele principale – acordarea priorității
  • monitorizarea porțiunilor de drumuri cu mai multe benzi de mers – semnalizarea schimbării benzii
  • trecerile de pietoni – neacordarea priorității pietonilor sau chiar pietonii netraversând drumul în locurile indicate
  • etc.

2. Supărarea șoferilor

Eu sunt convins că nu doar la noi (România) se întâmplă supărarea asta, dar multe argumente sunt aiurea. Eu sunt supărat bazându-mă pe primul punct și următorul. Adică lipsa unui control mai des și mai amănunțit (a nu se înțelege iritarea voită a șoferilor și amenzi aiurea) și faptul că legea e interpretată după chef de către mulți șoferi și polițiști.

În schimb nu înțeleg supărările celor care nu realizează că astfel de acțiuni sunt foarte necesare. Șoferii „aparte” se supără când văd un radar. Revoltați, tot o dăm în diferite teorii…

3. Codul Rutier

Indicatorul de 50 km/h, înseamnă maxim 50 km/h. Culmea, dacă te deplasezi cu mașina având viteza între 51 km/h și 59 km/h, poliția te va lăsa în pace. Legea e lege și trebuie respectată. Nu e bine legea? Atunci trebuie schimbați legiuitorii, senatorii și deputații. Nu se aplică corect legea? Atunci trebuie schimbați comandanții (de la capul aparatului) de la Poliția Rutieră.

Întrebare – dacă nu ai destui bani, te duci la furat? Pentru că trebuie stabilit cu cine se discută. Un hoț sau un om corect. Încalci legea prin vreun fel? Se înțelege că n-avem autostrăzi, că e nevoie de N+1 ore de la Oradea până la Constanța, dar vigilența de la volan trebuie să fie superioară lipsei de judecată și pornirilor vehemente.

Concluzie

La examenele auto ori se trec cu ușurință șoferii ori unii, după ce își primesc permisele, devin nepăsători și obraznici. Poliția Rutieră nu își face treaba destul de bine, ar trebui să fie mai activă și să lucreze la eliminarea cazurilor cu amenzi abuzive. Starea drumurilor din România nu sunt de cinci stele și lipsesc cu desăvârșire autostrăzile. În ultimii 18 ani a tronat cu desăvârșire monopolul politic și peste toate astea a mai tronat și „democrația originală” românească menținută de 25 de ani de urmașii comuniștilor.

Problemele adevărate se află de sus până jos și invers. În schimb nemernicia nu se va învinge prin nemernicie. Tu, prin firea ta de om, poți să fii un exemplu negativ sau pozitiv pentru cineva sau chiar mai mulți oameni. Pentru că puterea exemplului este fundamentală! Bunăstarea și progresul înspre bine pornește de la un om înspre o comunitate și abia mai încolo spre structuri de stat și politici internaționale.

Ești parte din sistem! Un nemernic să nu ocărească alți nemernici. Dar hei, eu știu că această mică comunitate Meșter Auto este una aparte și e alcătuită din oameni mai inteligenți, mai frumoși și mai corecți! 🙂

Împărtășește bucuria
  •  
This entry was posted in Șoferie. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *