Reabilitarea drumurilor – Mureș

Reabilitarea drumurilor nu este un domeniu în care noi (echipa Meșter Auto) am fi specializați și nici nu dorim să acoperim complet acest subiect delicat din țara noastră, pe lângă multe alte subiecte cel puțin la fel de delicate. Abordarea curentă ține strict de observațiile noastre de-a lungul ultimilor ani petrecuți și pe șoselele din județul Mureș, un județ al cărei cele mai importante localități au suferit schimbări majore în privința infrastructurii, a culturii, educației și diferite alte aspecte economice și sociale.

Schimbări, care pe alocuri și nu numai, reflectă aproape perfect progresele sau mai degrabă regresele din România. O administrare proastă a banilor proveniți din buzunarele populației, o batjocură cruntă și fără scrupule.

Când s-a început reabilitarea drumurilor din județul Mureș?

Drumurile din județul Mureș se află în permanentă reabilitare, întrucât sunt multe (ca de altfel și în alte județe) și bugetul limitat alocat acestui scop oricum este administrat prost.

Reabilitarea drumului european E578 s-a efectuat relativ rapid, pe tronsonul care trece prin județul Mureș, față de rapiditatea cu care ne-am obișnuit în privința executării lucrărilor din zona balcanică. În schimb reabilitarea drumului național DN15, a fost o reală batjocură totală la adresa șoferilor mureșeni și nu numai.

În primul rând lucrările de reabilitare pe DN15 se părea că vor dura o veșnicie. În anul 2012, dacă nu mai devreme, lucrările de reabilitare se aflau deja în toi. Lucrările nu s-au terminat nici în toamna anului 2012, dar nici în 2013. Nu mai vorbim de bordurile implantate prostește și apoi scoaterea lor. O altă modalitate de a spăla sau de a risipi în mod nefiresc niște bani publici.

Anul curent, 2014, putem spune că DN15, având o lungime de aproximativ 31 km, este finalizat și predat aproape în totalitate. Mai apar pe alocuri mici devieri ale circulației din cauză că „s-a uitat” instalarea unui gard, nu s-au vopsit marcajele peste tot sau fără o logică anume. Dar cel mai revoltător lucru, după ce trecem peste anii în șir necesari finalizării unor lucrări de reabilitare pe un drum cu o lungime de doar 31 km, este o imagine precum cea de mai jos:

reabilitarea drumurilorDupă terminarea lucrărilor de asfaltare și înaintea trasării marcajelor, în jurul capacelor canalizărilor s-a dat la o parte asfaltul nou-nouț. Asta la fiecare 50 de metri pe ambele părți ale drumului, mai exact în localitatea Sângeorgiu de Mureș.

Nu știm din ce cauză și de ce nu s-au putut efectua cele necesare înaintea turnării asfaltului pe drum, știm doar că benzina (sau motorina) se scumpește periodic, taxele de drum nu scad niciodată și așa zișii „edili” nu ne bagă bani în buzunarele noastre în privința întreținerii mașinilor personale.

Efecte și cauze

Efectele sunt supărătoare, iar cauzele se află la o distanță de mână. Cauzele se pot schimba cu mâna fiecăruia dintre noi, cu care putem să facem diferența la alegerile prezidențiale din acest an. Fiecare dintre noi știe cu cine trebuie să voteze! Ar fi interesant să fim martori unei prezențe, pe bune (și nu cu morți și ștampile în locul celor neprezentați la alegeri), de peste 80% la alegerile prezidențiale. Alegeri care să reflecte opțiunea clară al acestui popor. Pregătirea de a schimba lucrurile de la firbul ierbii sau nu. Un moment cu ceas precum o interesecție uriașă, o probabilă ieșire definitivă din comunism sau sclavagism modern.

Pentru un istoric mai detaliat în legătură cu reabilitarea drumurilor din județul Mureș, se poate da o căutare pe Google – http://goo.gl/PQC0dq – unde se pot găsi informații în legătură cu reabilitarea fiecărui tronson de drum. Din păcate mai există și articole șterse în anumite ziare. Nu știm din ce cauză și doar sperăm că nu la comandă „de sus”(¹)!

Mărturiile voastre

Suntem interesați să citim, prin comentarii, mărturiile cu observațiile voastre din diferite zone ale țării cu privire la reabilitarea șoselelor.

(¹) – Expresia „de sus” nu trebuie să transmită spaimă în rândul unui popor. Cei „de sus” sunt aleși de către cei „de jos” și în cazul unui popor educat și unit „puterea” se poate schimba oricând. Controlul venind de fapt „de jos”.

This entry was posted in Șoferie. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *